Jaro je tady, čas vyjít do zahrádky!
Pro flexibilitu

Jaro je tady, čas vyjít do zahrádky!

Prevence
Klouby

Ať už je zahrádkářství pro vás prací nebo koníčkem, polovina obyvatelstva mezi 35 a 50 lety života zažívá během aktivit spojených se zahrádkařením bolest křížů, kolen nebo ramen. Nejčastější příčinou takových bolestí je nadměrné zatížení kloubů a páteře, které se týkají více než jedné čtvrtiny lidí v této věkové skupině.   

Na jaře se mnoho lidí začne věnovat zahradě jednou až víckrát týdně, někteří i každý den. Symptomy, které se projeví během práce v zahradě, jsou většinou způsobeny nadměrným zatížením, nesprávnou a často opakovanou technikou zvedání nebo nesprávným pohybem. Opotřebení chrupavek také často způsobuje bolest, ztuhlost nebo omezení v pohybu.

Opotřebování chrupavek lze zpomalit

Problémy s klouby se mohou začít projevovat již v relativně mladém věku. Po dosažení jistého stádia je postup nezvratitelný, může ale být zpomalen nebo zadržen prostřednictvím správné péče. Pro zachování dlouhodobého správného fungování kloubů se řiďte při práci v zahradě následujícími radami: 
 

  • Správná technika zvedání je velmi důležitá: při zvedání těžkých předmětů stůjte s nohama široko od sebe a ujistěte se, že centrum gravitace leží mezi vašima nohama.  

  • Při trhání plevele nebo přesazování držte záda narovnaná, abyste nezatěžovali nadměrně svaly.

  • Pokud se potřebujete předklonit a zůstat v této poloze po delší dobu, vždy jedním kolenem dosedněte na zem a pokud je to možné, podepřete se jednou rukou.     

  • Často střídejte polohy a čas od času se trochu projděte.  

  • Buďte opatrní a nepřetěžujte se, dbejte na úroveň své tělesné kondice a její limity.  

  • Pokud je to nutné, rozdělte si práci a jednotlivé úkoly. Je lepší si práci v zahradě rozdělit na vícero kratších úseků během týdne, než jednou za týden pracovat až do úplného vyčerpání.  


Úleva od bolesti nepostačuje! Pokud se pravidelně nadmíru zatěžujete při práci v zahradě, časté užívání léků proti bolesti není řešením. Produkty, které dodávají potřebné živiny kloubům, jsou dostupné v lékárnách bez předpisu a je doporučováno jejich pravidelné užívání.. 

Možná vás bude zajímat

15 tipů pro zdravé klouby
15 tipů pro zdravé klouby
Dodržování těchto doporučení od ranného věku může výrazně prodloužit zdraví vašich kloubů.
 
Číst více
Cvičení  k posílení svalů
Cvičení k posílení svalů
Posílení svalů je prospěšné nejen pro vaše celkové zdraví, ale také Vám pomůže pomoci se zbavit zátěžě kloubů. Čím větší a pevnější  jsou svaly kolem kloubů, tím menší je zatížení, které musí klouby přenášet.
Číst více
Znáte tejpovací pásky?
Znáte tejpovací pásky?
Na prestižních sportovních akcích vidíme stále více atletů, kteří nosí barevné pásky, ale spousta lidí stále ještě neví, k čemu vlastně slouží. Tyto tejpovací pásky používané lékaři a fyzioterapeuty zefektivňují léčbu poruch pohybového aparátu, pokud je aplikuje zkušený odborník pomocí správných technik.
Číst více
Pro maminky s bolestí v kříži
Pro maminky s bolestí v kříži
Při těhotenství se neustále mění vaše držení těla. Roztahování klínu vytváří tlak na pánevní žíly a svaly a hormony uvolňují vaziva.
Číst více
Jaro je tady, čas vyjít do zahrádky!
Jaro je tady, čas vyjít do zahrádky!
Ať už je zahrádkářství pro vás prací nebo koníčkem, polovina obyvatelstva mezi 35 a 50 lety života zažívá během aktivit spojených se zahrádkařením bolest křížů, kolen nebo ramen. Nejčastější příčinou takových bolestí je nadměrné zatížení kloubů a páteře, které se týkají více než jedné čtvrtiny lidí v této věkové skupině.
Číst více