Pro úlevu

Správná strava a pitný režim

Vzdělání
Výživa

Jak nejlépe ochráníte vaše klouby? Existuje něco jako dieta prospěšná pro zdraví kloubů? Co byste měli jíst proto, abyste podpořili zdraví svých kloubů?

Jezte více ryb 

Na tuk bohaté mořské ryby jako tuňák a makrela jsou bohaté hlavně na nasycené mastné kyseliny Omega-3. Tyto mastné kyseliny mohou mít protizánětlivé účinky, čímž můžou pomoci udržet vaše klouby zdravé. Pokud nemáte rádi ryby, vyzkoušejte místo nich kapsle s rybím olejem. 

Středomořská dieta 

Experti tvrdí, že středomořská dieta je v mnoha ohledech nejzdravější dietou na světě, pro vaše klouby je prospěšná také. Dieta se primárně skládá z ovoce, zeleniny, ryb a olejnatých semen, což jsou všechno potraviny se silným protizánětlivým efektem. Ta pravá středomořská přísada, olivový olej, také hraje důležitou roli v potlačování zánětů a udržování zdravé funkce srdce. Experti doporučují dvě až tři polévkové lžíce olivového oleje denně.  

Konzumujte více mléčných výrobků 

Vápník a vitamín D jsou základem silných kostí. Silné kosti podporují stabilní chůzi a snižují šanci zranění při pádech, které ohrožují klouby. Mléčné výrobky obsahují mnoho vápníku, na vápník je stejně bohatá zelená listová zelenina, například brokolice. Pokud vaše dieta neobsahuje dost vápníku, konzultujte to se svým lékařem a doporučení mohou zahrnovat i doplňky stravy s obsahem vápníku. 

Glukosamin pro vaše klouby

Glukosamin, chemický prvek, který můžete najít ve zdravých kloubech, je stavební jednotkou chrupavek. V přírodě lze glukosamin nalézt většinou u zvířat a v obilninách jako kukuřice a oves, které také obsahují jeho malé množství.       

Dejte si sklenici vína 

Švédští vědci zjistili, že lidé, kteří pravidelně konzumují rozumné množství alkoholu, mají nižší pravděpodobnost artritidy. Tímto netvrdíme, že alkohol léčí klouby, ale jedna sklenice vína denně je prospěšná pro vaše zdraví několika způsoby. 

Chrupavky

Lidé, kteří konzumují chrupavky na koncích kuřecích kostí, mají výhodu v ochraně svých kloubů, protože chrupavky obsahují látky, které lze nalézt také v lidských chrupavkách. Svalové části masa, i když nejsou nejzdravějším jídlem, mohou být také zahrnuty v některém z vašich ne tak úplně fitness dní. Pro ochranu kloubů jsou prospěšné, protože obsahují zvířecí chrupavky.

Možná vás bude zajímat

15 tipů pro zdravé klouby
15 tipů pro zdravé klouby
Dodržování těchto doporučení od ranného věku může výrazně prodloužit zdraví vašich kloubů.
 
Číst více
Cvičení  k posílení svalů
Cvičení k posílení svalů
Posílení svalů je prospěšné nejen pro vaše celkové zdraví, ale také Vám pomůže pomoci se zbavit zátěžě kloubů. Čím větší a pevnější  jsou svaly kolem kloubů, tím menší je zatížení, které musí klouby přenášet.
Číst více
Buďte aktivní a vyhněte se praskání a zranění kloubů
Buďte aktivní a vyhněte se praskání a zranění kloubů
Každý ví, jak je cvičení důležitou součástí při hubnutí a udržování zdravé tělesné hmotnosti. Neseďte celé dny jen tak. Čím více času trávíte na gauči, tím vyšší je riziko vzniku problémů s klouby. A čím méně cvičíte, tím se Vaše klouby stávají tužší.
Číst více
Znáte tejpovací pásky?
Znáte tejpovací pásky?
Na prestižních sportovních akcích vidíme stále více atletů, kteří nosí barevné pásky, ale spousta lidí stále ještě neví, k čemu vlastně slouží. Tyto tejpovací pásky používané lékaři a fyzioterapeuty zefektivňují léčbu poruch pohybového aparátu, pokud je aplikuje zkušený odborník pomocí správných technik.
Číst více
Znáte cvičení s ručníkem?
Znáte cvičení s ručníkem?
Vše, co potřebujete vědět o cvičení ručníků - část jedna
Číst více
Jaké je tajemství úspěšného hubnutí?
Jaké je tajemství úspěšného hubnutí?
V dnešní rušné době lidé hledají rychlé, levné a velkolepé způsoby hubnutí, které jim pomohou dosáhnout ideálních tvarů. Nelze však ignorovat ani fyziologické procesy, které v těle probíhají, ani základní fakta o hubnutí.
Číst více
Jaké sporty jsou pro vás vhodné, pokud vás bolí klouby
Jaké sporty jsou pro vás vhodné, pokud vás bolí klouby
Mnoho lidí dnes naneštěstí nedbá na dostatečnou ochranu svých kloubů při sportovních aktivitách, což často vede k bolestem kloubů již v mladém věku.
Číst více
Pro maminky s bolestí v kříži
Pro maminky s bolestí v kříži
Při těhotenství se neustále mění vaše držení těla. Roztahování klínu vytváří tlak na pánevní žíly a svaly a hormony uvolňují vaziva.
Číst více
Aktivity doporučené pro lidi s bolestmi kolen
Aktivity doporučené pro lidi s bolestmi kolen
Které aktivity jsou pro vás těmi pravými, pokud chcete sportovat, ale bolí vás kolena?
Číst více
Jaro je tady, čas vyjít do zahrádky!
Jaro je tady, čas vyjít do zahrádky!
Ať už je zahrádkářství pro vás prací nebo koníčkem, polovina obyvatelstva mezi 35 a 50 lety života zažívá během aktivit spojených se zahrádkařením bolest křížů, kolen nebo ramen. Nejčastější příčinou takových bolestí je nadměrné zatížení kloubů a páteře, které se týkají více než jedné čtvrtiny lidí v této věkové skupině.
Číst více