Pro maminky s bolestí v kříži
Pro flexibilitu

Pro maminky s bolestí v kříži

Prevence
Vzdělání

Těhotenství: volnější vaziva 

Při těhotenství se neustále mění vaše držení těla. Roztahování klínu vytváří tlak na pánevní žíly a svaly a hormony uvolňují vaziva. Problémy s klouby spojené s těhotenstvím mohou být zmírněny cíleným cvičením (těhotenské cviky) a s pomocí fyzioterapeuta. Nejčastějšími symptomy problémů se svaly a kostmi jsou bolesti v kříži, zádech a krku. Tyto bolesti jsou nejčastěji způsobeny nesprávným držením těla a přetížením svalů. Před použitím analgetických krémů nebo tabletek se vždy poraďte se svým lékařem. Pokud potřebujete ochránit své chrupavky v případě osteoartrózy, začněte léčbu až poté, co skončíte s kojením.           

Matky s malými dětmi: nejčastěji pociťována je bolest v kříži, riziko eroze chrupavek

Po narození dítěte musí maminky provádět úkoly, které vedou k vážné fyzické zátěži. Stovky krát denně musí zvednout dítě, musí se sklánět při každém přebalování, koupání nebo kojení svého dítěte. Maminky také musí zvedat těžké kočárky a dětské sedačky. Tyto aktivity vedou k značnému namáhání jejich kloubů a mohou vést již v mladém věku k osteoartróze. Osteoartróza není pouze přirozeným důsledkem stárnutí chrupavek, jde o snižování kvantity a kvality kloubních chrupavek. I přesto, že v jistém stádiu se stane poškození chrupavek nevratným, proces může být zpomalen, nebo na čas zastaven. 

  • Neustálé užívání léků na bolest není řešení! Produkty, které dodávají kloubům potřebné živiny, jsou dostupné v lékárnách bez předpisu, jsou ale řešením pouze v případě, pokud již matka přestala kojit.   

  • Nikdy se do postýlky nenaklánějte příliš nízko. Pokud to dovoluje růst dítěte, matrace by měla být umístěna vysoko.

  • Stolky na přebalování by měly mít dostatečnou výšku, takže se k nim nemusíte sklánět. 

  • Naučte se správné techniky zvedání: používejte na zvedání svaly nohou místo kříže a zvedejte s rovnými zády.  

  • Držení dítěte blízko k tělu sníží zátěž na vaši páteř. 

  • Vyzkoušejte strečinkové cviky na záda.

Možná vás bude zajímat

15 tipů pro zdravé klouby
15 tipů pro zdravé klouby
Dodržování těchto doporučení od ranného věku může výrazně prodloužit zdraví vašich kloubů.
 
Číst více
Cvičení  k posílení svalů
Cvičení k posílení svalů
Posílení svalů je prospěšné nejen pro vaše celkové zdraví, ale také Vám pomůže pomoci se zbavit zátěžě kloubů. Čím větší a pevnější  jsou svaly kolem kloubů, tím menší je zatížení, které musí klouby přenášet.
Číst více
Znáte tejpovací pásky?
Znáte tejpovací pásky?
Na prestižních sportovních akcích vidíme stále více atletů, kteří nosí barevné pásky, ale spousta lidí stále ještě neví, k čemu vlastně slouží. Tyto tejpovací pásky používané lékaři a fyzioterapeuty zefektivňují léčbu poruch pohybového aparátu, pokud je aplikuje zkušený odborník pomocí správných technik.
Číst více
Pro maminky s bolestí v kříži
Pro maminky s bolestí v kříži
Při těhotenství se neustále mění vaše držení těla. Roztahování klínu vytváří tlak na pánevní žíly a svaly a hormony uvolňují vaziva.
Číst více
Jaro je tady, čas vyjít do zahrádky!
Jaro je tady, čas vyjít do zahrádky!
Ať už je zahrádkářství pro vás prací nebo koníčkem, polovina obyvatelstva mezi 35 a 50 lety života zažívá během aktivit spojených se zahrádkařením bolest křížů, kolen nebo ramen. Nejčastější příčinou takových bolestí je nadměrné zatížení kloubů a páteře, které se týkají více než jedné čtvrtiny lidí v této věkové skupině.
Číst více