Aktivity doporučené pro lidi s bolestmi kolen
Pro úlevu

Aktivity doporučené pro lidi s bolestmi kolen

Klouby
Cvičení

Které aktivity jsou pro vás těmi pravými, pokud chcete sportovat, ale bolí vás kolena? Pokud jste si již v minulosti museli vzít přestávku kvůli bolesti kolen, určitě víte, že po obdobích relaxu bez aktivity vám začne pohyb chybět. Pohyb dělá klouby ohebnějšími, posiluje svaly a pomáhá udržovat zdravou tělesnou váhu.

Ať už děláte jakýkoliv sport, vždy se před ním rozcvičte a nadměrně se nenamáhejte.   
  • Chůze: dynamické chození stimuluje cirkulaci a posiluje svaly v okolí kolen, snažte se ale nadměrně nezatěžovat vaše klouby. Pokoušejte se vyhýbat tvrdým povrchům a skákání. Také můžete zkusit chůzi ve vodě, která poskytne vašim kloubům úlevu od většiny zátěže, kterou za běžných okolností zažívají.    

  • Cyklistika: pomáhá zvýšit váš puls a udrží vás ve formě. Šlapání je pro vaše kolena přirozeným pohybem a nadměrně je nezatěžuje.    

  • Jóga: jóga zlepšuje vaši výdrž a je výborným strečinkem pro vaše svaly, přičemž posiluje a protahuje celé tělo a působí obecně prospěšně. Vždy však před jejím cvičením průběh konzultujte s instruktorem jógy, abyste se vyhnuli pozicím, které zatěžují kolena. Jsou to primárně ty pozice, u kterých musíte klečet na zemi.  

  • Pilates: má velmi prospěšné účinky na správné držení těla a pomáhá chránit kolena.  

  • Plavání: pokud zvolíte správný plavecký styl (znak a volný styl) nezpůsobíte si škody na kolenech a zjistíte, že plavání je výborné pro kardiovaskulární systém. Dávejte si však pozor na příliš silné záběry nohama.  

  • Vodní aerobik: nadnášení ve vodě uleví vašim kloubům od zátěže, zatímco voda poskytuje dostatek odporu pro zaručení viditelných výsledků cvičení. 

  • Cvičení s váhami: posilování svalů v okolí vašich kolen pomáhá chránit poškozené chrupavkové tkáně od neustálého tření, ale pouze v případě, že je cvičení přiměřeně intenzivní a bez používání příliš těžkých vah. 

  • Tai-chi: pohyby prováděné správným a jemným způsobem nevedou k přílišnému zatížení chrupavčité tkáně ve vašich kloubech. 

  • Fyzioterapie: zkušený fyzioterapeut vám může navrhnout aktivity a trénink na míru tak, aby posílily nebo natáhly vaše svaly.  

Ať už se rozhodnete zkusit jakýkoliv sport, ujistěte se, že se nepřetěžujete. Udržování zdravé tělesné váhy znatelně snižuje zátěž na vaše kolenní klouby. Pokud bolest přetrvává, obraťte se na lékaře nebo fyzioterapeuta. Chraňte své klouby správně načasovaným užíváním produktů pro ochranu chrupavek dostupných v lékárnách, které obsahují glukosamin a chondroitin.

Možná vás bude zajímat

Správná strava a pitný režim
Správná strava a pitný režim
Jak nejlépe ochráníte vaše klouby Existuje něco jako dieta prospěšná pro zdraví kloubů Co byste měli jíst proto, abyste podpořili zdraví svých kloubů?
Číst více
Jaké sporty jsou pro vás vhodné, pokud vás bolí klouby?
Jaké sporty jsou pro vás vhodné, pokud vás bolí klouby?
Mnoho lidí dnes naneštěstí nedbá na dostatečnou ochranu svých kloubů při sportovních aktivitách, což často vede k bolestem kloubů již v mladém věku.
Číst více
Aktivity doporučené pro lidi s bolestmi kolen
Aktivity doporučené pro lidi s bolestmi kolen
Které aktivity jsou pro vás těmi pravými, pokud chcete sportovat, ale bolí vás kolena?
Číst více