Zdravý životní styl

Správná cesta ke zdravým kloubům

·         Přiměřeně pravidelné cvičení

Při pohybu se v kloubu pohybuje také kloubní tekutina. Ta kloub promazává a také zvlhčuje a vyživuje kloubní chrupavku. Mezi nejčastěji doporučované tělesné aktivity patří jízda na kole (ve venkovním prostředí i na rotopedu), plavání, cvičení ve vodě a chůze.

·         Snížení hmotnosti

Udržujte si přiměřenou tělesnou hmotnost. Pokud máte nadváhu nebo trpíte obezitou, snižujte svou hmotnost pod dohledem lékaře. Velmi prospěšné pro zdraví a stav Vašich kloubů je už snížení hmotnosti o pouhých 5 kg.

·         Pestrá strava

Jezte pestrou stravu, která obsahuje přiměřené množství kvalitních bílkovin (zejména rostlinného původu) a hodně vitamínů a minerálů. Kloubům prospívají zejména nenasycené mastné kyseliny (Omega 3), vápník, magnesium a stopové prvky jako mangan, měď a vitamín C. Pijte dostatečné množství tekutin (min. 2 l denně).

·         Kloubní výživa

Kvalitní potravinové doplňky dodávají Vašim svalům a kostem potřebné látky, přispívají k udržování zdravých kloubních chrupavek během cvičení
nebo po úrazu.

·         Prevence úrazů a správná léčba zranění